31 mars 2010

Biljakt på västkusten

När jag och Stella lämnade Stockholm i fredags hade vi en liten tanke om att vi kanske skulle återvända till Stockholm i en annan bil än den vi har idag... Får inte plats längre! Detta har visat sig bli en följetong. Mån och tis har jag surfat och surfat på bilar runt om i Västra Götaland. Vi har fastnat för en Passat kombi automat och helst diesel. Detta har visat sig i princip omöjligt! Och så händer det osannolika, det kommer ut precis en sådan vi vill ha, i Trollhättan! Efter att ha pratat med dem stuvar vi in Stella, mormor o morfar i bilen för att göra affär, jättekul! Ett tag senare när vi når TH och Passaten står där snygg och blank har nästa osannolika sak hänt...den är SÅLD!!! Och jag pratade med dem när vi stod på färjan!!! Döm om min besvikelse!!! Jaha, snopet tog jag en sväng och kikade suktande på den innan vi vände hemåt.

Nu har jag ägnat kvällen åt att ladda om och leta vidare. Nu har jag och pappa bestämt oss för att gå upp tidigt och pipa iväg till Landskrona imorgon bitti, så skönt att komma upp ;)! Mmm, får se om det kan bli något napp där. Och för er som undrar så har min man gett mig full rörelsefrihet i bilköpet... Kanske blir han förvånad när vi ses! ;) Natti natti!



Inga kommentarer: