06 mars 2012

Dagen D

Här kommer en gamla post från dagen då det hände...

Så är den här, dagen vi väntat på och våndats över. Allt är packat och rullar så sakta västerut tack vare Fredrik och Johan våra fantastiska flyttisar. Tänk er Johnny och Mattias i Roomservice, enda skillnaden är att Fredrik och Johan packar, fixar och flyttar åt folk. Jag ska ärligt säga att det var lite nervöst när det ringde på dörren och jag visste att utanför stod de två personer som på EN dag skulle packa och flytta vårt hem. Oron försvann dock på sisådär två minuter när dessa två filbunkar steg in i vår hall. Fredrik och Johan visste precis vad som skulle göras och hur. Efter ett omfattande offertförfarande fick jag erfara att det finns många mindre seriösa figurer i flyttbranschen och därför kändes det extra bra att känslan kring detta bolag var helt riktig, mer seriös flyttfirma går nog inte att hitta. Jag får återkomma imorgon med rapport kring om de uppfyller dessa lovord hela vägen i mål...




Stella packade alla gosedjur och dockvagnen själv imorse... Johan hjälpte henne så att Nalle Phu och Apan skulle ligga skönt i lådan hela vägen till Göteborg.









Så här såg det ut under lastningen.



Jag och Nikki hann med en kaffe och smörgås hos Anna och Eira innan det bar av till dagis för att hämta Stella på Rektangeln för sista gången.



Nu åker vi pissenissehissen för sista gången på ett tag! :)

West coast, nu kommer vi!









Och JA, flyttisarna höll måttet hela vägen in i mål! :)

Inga kommentarer: